Inlåst i skogen

ja nu är vi i gävle, jag och hundarna ska åka hem idag, fan man hinner aldrig göra och träffa alla man vill men har träffat några iaf =)

Vad har hänt under tiden vi har varit i gävle då? Jo... jag och jerry blev inlåsta i skogen en dag! och hur lyckas man med det då? jo, man kör in på en grusväg som man brukar vara på och lastar ut hundar och tar en sväng sen när man packar in hundarna i bilen igen så åker man mot utfarten och omm-jäveln e låst!!! Haha, så himla typiskt sen när dom kom o öppnade för oss så berättade han att dom börjat låsa bommen precis den dagen! så himla typiskt!

Var ju på begraningsceremonin, väldigt fint var det. Middagen blev lite kaos efter men trevlig iaf!

Mamma skulle vara snäll och tanka våran skruttbil (som heter skrot-nisse by the way) och när vi ska starta bilen och åka därifrån så startar inte bilen.. Sarre fick komma och hjälpa oss medstartkablar för batteriet var visst totalt urladdat. Nu är ju Sarre en riktig tidsoptimist så en timme satt vi och väntade på jet-macken vid pumpen hehe

Vi höll på att döda Kompis i fredags med. Så himla hemskt! Hundarna fick bada i testebo-ån och vi tänkte ju inte att på att vattnet är jätte kallt här uppe så Kompis kom i chock och det var riktigt vidrigt så akut hem med den flämtande hunden (ja flämtande inte flåsande) och försöka få upp värmn så fort som möjligt. Tog flera timmar innan han började andas normalt. En av dom hemskaste sakerna jag vart med om. Efteråt så klandrade jag och Jerry oss själva över hur dum vi kunde bli, men det lär ju inte göras om! Han är väldigt trött nu dagarna efter men han mår bra.

Kaffe hos arja har jag vart och ska försöka hinna dit idag innan jag sticker så att Kompis också får träffa dom.

Riktig fett-fika hos Micha har jag hunnit också, som tack snodde jag hennes hårband hon har som minne efter en vän. Snäll man är, men lugn i stormen! jag ska inte sno den helt och hållet hon ska få tillbaka den.

Hälsade på Tabby som fortfarande ser ut som en liten kattunge! Så himla söt, hon ville absolut inte bli klappad av oss utan det var bara nya hussen som gällde. Skönt att se att dom verkligen trivs med varandra.

Suttit på psyk-akuten har jag också hunnit med. Hahah, nej, jag fick inte en knäpp men dom var väldigt hjälpsamma ang. min glömda medecin och fixade snabbt fram så jag fick i mej den igen och så fick jag två tabletter tills idag. Mådde verkligen illa och spydde, blir liksom så pass yr när jag vart utan medecinen i ett par dagar. Men psykjouren här i gävle tycker jag är väldigt trevliga och tillmötesgående när man har med dom att göra. Bara träffat trevlig och tillmötesgående personal där.

Igår hade jag och Jesper film-kväll, men jag somnade i slutet på andra filmen och det hade visst inte gått nå bra att väcka store syrran som låg o snarkade hehe..

sen har det inte hänt så mycket mer, vi kom ju på natten till torsdan så har ju inte varit här så jätte länge heller iof.

ser inte frammemot resan ner själv! så himla tråkigt att köra långa sträckor ensam, och så ser jag inte frammemot att ta ut hundarna på kissrundor efter vägen. det har faktiskt inte med att göra att dom e förjävliga eller nånting för båda sköter sej bra när man stannar till sådär, nej det handlar om att bagage-luckan inte går att öppna utifrån när man stängt den riktigt så man måste krypa igenom bilen och öppna innefrån, när man e två så hjälper ju den andra, som fick turen att inte åla sej igenom hundgallret, till och tar emot den tunga luckan men det får jag fixa själv nu hehe

kära gott olk, jag ska låna datan på bibblan i byn sen och uppdatera bloggen så vi syns om inte allt för lång tid!


Kommentarer
Postat av: Moster Mia

Kära Rebecka!

Alltid roligt att läsa din blogg,

kör nu försiktigt hem!

Ha det bra, många kramar!Krama om Kompis också!



Moster Mia

2009-04-26 @ 14:38:35
URL: http://baraflorinda.blogg.se/
Postat av: michelle

det var kul att du kom hit! Hoppas vi ses snart igen, om jag blir miljonär så ska jag skaffa hundvakt och ta tåget ner och hälsa på i sommar :D saknar dig! Puss puss

2009-04-26 @ 17:48:49
URL: http://medelmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0