Folk frågar

om jag inte ska skriva nåt i bloggen så efter att femte personen frågat så skriver jag =P

Jag är ej gävle-bo längre, lite sorgligt men ändå skönt på nå sätt. Hittills har vi inte vart hemma en hel dag ens här i lägenheten mitt ute i skogen.
Hundarna och katterna stortrivs. Sparkade ut jamarna efter nåra dagar -skönt som satan eftersom lillmissen e ett riktigt dampdjur =P
Såhär på eftermiddan känner man sej dötrött, kvällarna sitter man nästan och sover, men vaknar tidigt mellan 7 och nio brukar jag vakna ta ut djuren och sätta på kaffe. Haha, låter ju nästan inte ens som mej, lägger mej ofta före tolv. Det skulle jag ju aldrig göra på jarlavägen.
Jag har stora blåmärken på benen och blodblåsor typ vid nagelbanden efter hundarna, nada pengar alls och känner ingen här nere än så länge, men mår bra och trivs det gör jag!
Just nu sitter jag vid köksfönstret och kollar över taket på slottet ner på sjön som ligger här. Hundarna snarkar mot sina nyklippta klor efter att ha rusat av sej i skogen. Men snart får dom ta o resa sej, ska ut o ta en cigg , så får dom lov att följa med och ta en kiss-paus. Se om katterna vill in eller om dom är borta vid ladugården och snokar. Drar ut Jerry med, roligt med hans tokeri-sällskap =)
En av mina favoritblommor e snart död, haft den sen första dagen jag flyttade till eget så ungefär fem år har den hållt sej bra fast att dom varken brukade få vatten eller frisk luft när man höll på, men men Tyson har lyckats bra att ta död på den. Ja, som jag nämnde så e han ju ett dampfall haha..
Fick numret till brukshundsklubben här av en granne så ska försöka ringa och se om dom har nå kurser eller nå på gång. Har ju börjat träna lite lätt och startspårat med Foxy med, hon är så duktig med tanke på att hon verkligen inte fattar vad jag vill *asg* men det tar sej allt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0