Nedrans svin problem

Ska man eller ska man inte? Typ alla vet välla vad jag syftar på! Svininfluenca vaccinet. Jag vet med nästan säkerhet att jag inte kommer ta vaccinet men en liten del av mej säger att jag ska göra det. Men jag är ju oftast frisk har bra imunförsvar etc. men det är ju inte heller en  anledning till att inte ta det. Pest eller kolera-problem känns det som just nu hehe..
Tar man det så får man välla alla biverkningar som finns, men tar man det inte kommer jag välla ligga i svinis i sängen om nån månad och förbanna den dag jag bestämde mej att inte ta det!!
Jag vet att typ hela min familj vill ta det, men ni andra då? Vad kommer ni göra?
Dessutom är jag inte så insatt i det hela som man kanske? borde vara...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja har redan tackat nej till vaccinet när ja fick erbjudande, tycker de e alldelles för mkt skit i för att ja vill ha de i min kropp. Hoppas att allt e bra me er :) Massa kramar Tessan

2009-10-28 @ 17:54:25
URL: http://yasper.se
Postat av: mamma

Ja antingen ligga i konstgjord lunga pga av svinis eller bli förlamad pga vaccin...tufft val,haha! Men ta bort alla ytterligheter,de lär knappast inträffa,och för den delen kan man ju oxå få ett Mallorca-plan i skallen när man e ute med hunden,å då¨e ju allt över ändå...Man ska kanske tänka helt oegoistiskt och ta för att ej kunna bära smitta med sig själv runt omkring. Också hört att "om alla andra tar slipper jag"-pratet,och det e välan oxå kanske logiskt..om man aldrig tänker ta sig utanför Sveriges gräns,och det kanske man ska!!! Och att stoppa in konstigheter i kroppen gör vi ju dagligdags,cig,sprit,ketschup,kaffe och wienerbröd..haha..och värre saker ändå oxå ;) . Och det ska man tom fortsätta med..konstiga vi e...hehe..hur som helst älskar jag dig ändå hur du än väljer,men jag kan ju få tycka...???....TA Kram

2009-10-28 @ 21:11:44
Postat av: Michelle

http://www.youtube.com/watch?v=mh5F5wP8RdU&feature=player_embedded kolla på den och säg sen om du vill ha vaccinet ;) Jag träffade en sjuksköterska häromveckan som berättade att hon hade haft svinflunsan och halva personalen på sjukhuset och att de enda som dör är de med t.ex hiv, cancer, lungsjukdomar för deras immunförsvar klarar inte av det. Det är ju som fågelsjukan som var för nåt år sen, alla fick panik men inte en jävel dog :P

2009-10-29 @ 11:13:19
URL: http://medelmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0