Snart är det flytt!!!!!

Så himla roligt! Fatta det här! Den första november flyttar jag och Jerry till vårat alldeles egna torp =) Helt ortroligt!! Vi har verkligen haft en väldans tur när det gällde det hära torpet för det var två före oss som var och kollade samma dag och vi låg på tredje plats, vi åker dit träffar kvinnan som bor där nu, en jätte trevlig dam från Ljusdal av alla ställen!!
Efter vi har varit där så åker vi och pratar med den tokiga stockholmarn som äger det och då har damen ringt och sagt att hon tyckte att vi skulle ha det och han lyssnar på henne, vi berättar allt om oss som e värt att veta.
Det sista vi hörde igår var iaf att ''Min fru kommer slå mej i huvudet när jag kommer hem och berättar att jag kommer hyra ut torpet till en gammal pundare och en gammal tjyv utan fast inkomst på papper.'' och sen ett stort skratt efteråt.
Idag var vi dit och skrev på kontrakt och träffade även frun och deras hundar lite snabbt. Jätte härliga människor som har det! Även dom som äger och sköter om kanot och rid-centret som ligger utanför sandhem där vi ska bo.

Fatta vad mysigt ett litet torp, två-vånings med en egen gård!!! Inte jätte stor gård, men trivdes vi och kände till nästa sommar att vi ville bo kvar där så kunde man expandera gården lite och ha en liten rabatt och om det skulle vara så så var möjligheten jättestor att vi fick bygga upp en hundgård till våren med. Katterna kommer stortrivas! Fast det gör dom ju här med iof.

En ny skog att utforska till vintern! och ängarna lovade han vi hyr utav att jag kunde lägga så mycket spår på som möjligt för han visste vem som ägde dom. Perfekt! El, varmvatten och sophämtning ingår och vi får hur mycket gratis ved som helst gratis av dom.

Jag är superlycklig och Jerry har planer på hur alla möbler ska stå hehe...

Kan det bli bättre just nu precis?

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag e så lycklig för eran skull..och tänk att det blir kanon för oss oxå..hälsa på på landet :). Kram

2009-10-05 @ 01:51:25
Postat av: Tezz

Gud vad roligt gumman! Då måste jag komma ner och hälsa på sen och se hur ni har det. Låter verkligen toppen. Kramar

2009-10-06 @ 10:53:40
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: Michelle

fan vad glad jag e att det går bra för dig gumman :o)

2009-10-06 @ 12:16:35
URL: http://medelmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0