hehe tog en tid iaf

Jag har börjat kollat på nyhetsmorgon på 4:an, från start till slut, sedan kommer 'Efter 10' med malou och där kan det vara rätt så intressanta saker som hon tar upp faktiskt. För någon dag sedan handlade det om trofasta hundar och sorg efter våra bästa vänner. Var en representant från SKK, en veterinär och Ulrika Ek från hundstallet (vad jag har sett med henne från förut med, så gillar jag henne skarpt). Veterinären berättade att från början så försökte han ''rädda' hundar som kom in för avlivning och var helt friska men insåg att han inte kan hjälpa alla fyrbenta som hade fått en tid satt. Hemskt att avliva friska djur som skulle kunna funka i ett annat hem. Fast! det låter hemskt, men jag kan dock förstå tanken vissa har som har 'problemhundar' och är rädd för att den ska hamna i ett hem som inte klarar av den och slussas vidare och blir ett omplaceringsobjekt, det finns ju alldeless för många sådana fall. Bara kolla på våran Foxy som placerades ut i ett par hem och lämnades tillbaka från alla tills hon kom hem till oss. Ofta får man hem en otroligt stressad hund som går på helspänn och kräver så mycket mer än vad som hade behövts. Tog ju mer än ett halvår innan Foxy kunde ligga i ett rum utan att vi var där och slappna av, och från början var hon en pain in the ass att lämna själv då hon skällde/ylade och jag var tvungen att bli arg åp henne för att få henne att sluta vilket hon absolut inte behövde just då. Och ofta blir det välla så omplaceringshunden är uppe i varv och allmänt jobbig och nya ägaren blir irriterad och arg på hunden fast det är det sista som behövs och hunden blir mer orolig.

Jag brukar kliva upp med Jerry på morronen och ta en kopp kaffe med honom innan han sticker till sin kurs, eller sen i tisdags sitt jobb =) snöskottare på tak, slitjobb men pengar, och det behövs ju här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0