Löptik

Det är jobbigt att bo i samma hus där det finns en löptik och en okastrerad hane! Foxy är påväg in i höglöpet och försöker locka iväg Kompis till rum som inte jag finns i, Kompis blir ju naturligtvist jätte glad och uppvaktar henne extra mycket. Sen när man säger åt Kompis att stanna så blänger Foxy surt på mej lägger sej i en tio min och glor fortfarande på mej och sen går upp o lägger sej i sovrummet.

Annars på promenaderna ute så är det fortfarande lugnt förutom att jag tror att Kompis verkligen äter upp Foxys pink just nu, så himla mysiga hundar hehe..

Kompis brukar ju få gå lös på promenaderna och Foxy går fint i koppel (vågar inte ha Foxy lös då hon sticker efter vilt, och det finns det ju gott om här). Kompis har nu fattat att man absolut inte får gå före matte och går han över gränsen räcker det med atyt man knäpper med fingrarna. Idag har jag satt lite mer krav på honom när han väl har fattat det andra så nu får han inte vandra fram o tillbaka över vägen kant till kant utan en sida gäller och gud vad han suckar åt mej haha


Han har ju sina stilar


Kommentarer
Postat av: mamma

Sötaste sötaste Kompis..helt underbar hund :)

2010-02-05 @ 08:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0