En underbar dag har det varit

Vi vaknade dock sent men till strålande sol =)

Jag och Jerry var ute med hundarna en timme i solen och larvade oss. Sen kom Jerrys pappa en stund.

Mot kvällningen ringde telefonen och tur var välla det! För jag trodde att det var den 10:nde idag! Så det var hon jag brukar promenera träningspromenader med Foxy med och berättade att det skulle vara en person till på promenaden. Så klädde på mej och satte på Foxy sin reflex-väst och gick iväg. Lite små mutter förekom under promenad och nått litet försök till att visa sej 'stor och stark' men annars en helt underbar promenad med en Foxy som var rätt så avslappnad och var mer intresserad av att nosa på backen än attackera de två små charmtrollen vi går med.

Jag har ju fått låna en klövje-väska och ceasar milans andra bok av maud (hundpromenads-kvinnan). Boken lika bra som första!! och klövje-väskan ska jag försöka få lite mer tyngd i eftersom det verkar som att tjejen knappt märker av den när hon har den.

Jo, jag måste ju berätta! Förra gången vi var ute och gick så följde vi med på kaffe efteråt hos maud, hon stängde in sina hundar i ett rum så att det inte skulle kunna hända nåt och ena satt och skällde lite från o till så trodde att tjejen skulle vara tokig och låtande själv, men hon total ignorerade dom, inte ett pip. Maud fick klappa henne utan att hon verkade ogilla det och så fick hon testa på ett aktivitets-bräde. Där märkte man hur lätt distraherad hon verkligen är! Men hon har ju blivit mycket bättre med allt kan man ju verkligen säga!

En sak till som jag gick och tänkte på med ett leende på vägen hem var att jag som aldrig trodde att jag skulle ha helt dragfria hundar har det nu! Mycket harklande och stannande om dom kommer framför mej men tålamodet har verkligen gett resultat!! Efter två/tre veckor nu sen jag verkligen gav mej in helhjärtat på det så har det till och med skuttat ut kaniner och rådjur utan att jag fått armen ursliten haha, helt underbart!!

Jag älskar verkligen dessa små liv!


Kompis har ett fast grepp om apan


Kommentarer
Postat av: simone

awh, vilken sötnos :D

2010-01-13 @ 01:37:41
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: mamma

Funkar er bil nu????

2010-01-13 @ 13:06:09
Postat av: Mats

En tjej jag känner ska börja sy en massa hundprylar, bla klövjeväskor i skinn, de håller bra. Vi hade nylonväska innan och la i skivstångsvikter men de nötte sönder väskan. Sådana viktmanchetter med sand i de har på ÖB är bra för de skaver inte sönder. Om du får tag i sand eller grund någonstans så kan du bara lägga det i påsar och lägga i också. Men det ryms inte så mycket faktiskt. Kompis är ju stor och behöver en del. Vi har viktmanchetter på våra runt halsen ibland då de går en kvart, tjugo minuter. Det är bra träning, bygger upp nacke och rygg och tröttar ut dem lite.



/Mats

2010-01-19 @ 13:26:25
URL: http://galaxybloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0