snöstad

känns det som vi bor i, helt super vitt ute och hundarna får pulsa sej fram på gården hihi.. faktiskt så gillar jag detta -när det e fint väder! men nu när man går ut och röker på kvällarna så ser det supermysigt ut. Alla är nog glada här förutom fetto-katten, som nog aldrig varit så här fet alls sitt liv.. Sjukt att hon e fetare nu än när hon var innekatt i Gävle!! Men jag förstår henne dock vissa dagar då det har varit närmare -20 grader!!
Tacka vet jag eskimå-mössan jag fick i julklapp!!

Kompis skar upp sej på tassen i förrgår, sällan han har otur med sina tassar!! Men det var rätt ytligt den här gången så han kunde gå utan strumpa eller nå dagen efter, visserligen gick det upp lite men det slöt sej fint när vi kom in igen. Säger bara det : Aloe vera-salva sköter det mesta!! Har alltid det hemma!! Aldrig varit med om någon bättre salva. Fick höra av en som visade hund-vård i slutet av sommaren att hon åxå oftast använde det på sina hundar gällande sår! Plus att jag använder det på mej själv åxå -är super på nygjorda brännsår!! Även om börjar bubbla upp och gör helsikkes ont så kan det nästan försvinna om du har ett tjockt lager av aloe vera-salva på.

Sista veckan så har jag haft underbara promenader med hundarna (även om dom kanske inte tycker det hehe). Har verkligen tagit tag i allting angående regler och sånt, mest pga foxys bästa. Nu får dom inte gå framför alls, bakom eller på sidan men inte framför och hör och häpna! har inte haft ont i rygg, armar eller axlar under hela veckan!! Eller aa nu ljög jag för ont har jag ju haft iaf, men inte sånt ont man får av dragande hundar =)

Hata varg-jakten!! Hetsjakt blev det av det hela.. Menar lika bra att vi skjuter björnarna åxå och järven som dom vill. och älgen för det finns ju nu även nån som blitt dödad av älg!! och varför inte lon på en gång när vi ändå är igång? och jag menar vildsvinen som förstör och skrämmer boskap och som faktiskt tog en kalv för ett tag sen, oj glömde vildsvinen misslyckas ju jägaren att skjuta ner så bättre att ta helikoptern och skjuta vargen istället. Så nu finns det skadeskjutna vargar i skogen som dom inte lyckas spåra upp, vilda eller inte men stackars djur!
Nä helt emot varg-jakten så får folk säga vad dom vill. Mådde riktigt illa när jag såg nyheterna och en gubbe kom dragandes på en varg efter sej..

En sak är säkert iaf, Sverige kan nu inte säga ett sk*t om att man inte kan skjuta tigrar och liknande för nu skjuter vi ju ner ett djur som precis börjar bli etablerad i sverige igen efter masslakten som varit




Kommentarer
Postat av: A hon den där med magen

Naaaw fin bild på finaste kompis:)

Hoppas allt är bra med er!

kramar

2010-01-05 @ 21:31:36
Postat av: mamma

Säger bara "Kompis" :) Kram

2010-01-10 @ 06:27:35
Postat av: Jessie

Fina, fina Kompis!!



Ja på våran sida har de hänt lite grejer =). Lagt ner hemsidan och kör bara blogg nu. Den blev ju inte uppdaterad då allt låg på en annan dator.



Ser att ni också har snö. Mysigt! Vi har dock haft så jäkla kallt så man har ju inte kunnat njutit av den ordentligt. Men de börjar sjunka nu så nu kan man vara ute lite mer, äntligen =)



Ha det bäst!!

2010-01-12 @ 21:30:05
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0